29 aug. 2014

Releasefest för "Läxfritt - för en likvärdig skola"

I onsdags var jag iväg med lärarkollega på författaren Pernilla Alms boksläpp av den omdiskuterade boken "Läxfritt" (Hoi förlag)
Det blev en intressant intervju att sitta och lyssna till där Pernilla fick alla möjliga frågor om boken; varför skrev du den, vilken forskning påvisar att det inte är bra /kunskapshöjande med läxor osv
Pernilla angriper läxor på ett utmanande vis och jag läste stora delar av boken redan samma kväll när jag kom hem.

Under releasen sprang jag på en förläggare som meddelade att h inte har glömt bort mig, har mig på mailen och att det skulle vara roligt att få samarbeta med mig. Hur glad blir man då?? Just det, det gäller min UNGDOMSROMAN - glömde säga det:-)

1 kommentar:

  1. Det låter det! :) Spännande!
    Det där med läxor är en het potatis... Jag vet inte riktigt var jag står. Borde kanske läsa boken! :)

    SvaraRadera